Een communicatie strategie brengt rust in uw organisatie

Iedere dag bereikt ons een gigantische hoeveelheid aan informatie.  En het tempo waarmee dit gebeurt neemt alsmaar toe. Hoe zorg je dat jouw beeld bij je klant blijft hangen? 

Een website, email, social media of een flyer, het maakt niet uit welk middel je inzet, een sprekende afbeelding en pakkende tekst of video is niet meer weg te denken in jouw dagelijkse content. Visuele communicatie daar gaat het om tegenwoordig.
Wil jij jouw communicatie effectief inzetten dan is het goed voordat je een communicatiestrategie bepaalt eerst antwoord te geven op vragen zoals:

 

  • Wat wil ik bereiken?
  • Met wie wil ik communiceren?
  • Welke boodschap wil ik overbrengen?
  • Hoe wil ik dat doen?
  • Wanneer ga ik dat doen?

Benieuwd naar hoe strategie jouw bedrijf kan helpen?

Maak je strategie niet alleen. Door te delen met anderen en erover te discussiëren maak je scherpere keuzes. Èn het is echt leuk om jouw verhaal te delen met anderen.

Keuzes maken
Een communicatie strategie bedenken betekent heel veel vragen beantwoorden.  Deze vragen helpen mij een blauwdruk van jouw bedrijf te maken en erachter te komen wie jouw doelgroep is. In dit proces gaat het om het aanbrengen van focus. Een Communicatiestrategie bepalen betekent scherpe keuzes maken. Dat is nodig om doelgericht te kunnen werken.

Daar gaat het om. Om te voorkomen dat je veel energie en geld stopt in communicatiemiddelen zonder te weten of dit nu echt is wat jouw doelgroep aanspreekt is belangrijk jouw strategie te bepalen door het maken van de juiste keuzes. 

Ik ben nu die klant

Om een goede contentstrategie te maken dat past bij jouw bedrijf en aansluit bij de de behoefte van jouw (potentiele) klanten is het belangrijk te weten wie jouw doelgroep is. | Tegen wie praat je eigenlijk? | Dit noemen we in communicatie termen je (buyers) Persona. Ik heb een methode ontwikkeld waarbij we samen jouw […]

Go somewhere

BizzContent regisseert het hele communicatieproces

Astrid richt zich met haar bedrijf BizzContent op uw communicatie. Hierbij streeft ze naar het leveren van een hoge kwaliteit vanuit de identiteit van het bedrijf en in de juiste tone of voice. Hierbij zorgt zij dat het aansluit bij de beleving van mijn klanten.  Haar persoonlijke benadering, enthousiasme en passie zorgen voor goed werk. […]

Go somewhere